بازديدها
تعداد بازديد اين صفحه: 325863
تعداد بازديد کنندگان سايت: 239196605 تعداد بازديد زيرپورتال: 340749 اين زيرپورتال امروز: 436 سایت در امروز: 29705 اين صفحه امروز: 360
جام باشگاه های کتابخوانی همراه با برنامه های آموزشی و هنری در کتابخانه یادگار امام(ره)

جام باشگاه های کتابخوانی همراه با برنامه های آموزشی و هنری در کتابخانه یادگار امام(ره)

جام باشگاه های کتابخوانی همراه با برنامه های آموزشی و هنری در کتابخانه یادگار امام(ره)

جام باشگاه های کتابخوانی همراه با برنامه های آموزشی و هنری در کتابخانه یادگار امام(ره)

جام باشگاه های کتابخوانی همراه با برنامه های آموزشی و هنری در کتابخانه یادگار امام(ره)

جام باشگاه های کتابخوانی همراه با برنامه های آموزشی و هنری در کتابخانه یادگار امام(ره)
1398/6/11 دوشنبه به مناسبت هفته دولت در کتابخانه یادگار امام (ره) انجام شد؛ جام باشگاه های کتابخوانی همراه با برنامه های آموزشی و هنری به مناسبت گرامی‌داشت هفته دولت، جام باشگاه های کتابخوانی همراه با برنامه های آموزشی و هنری با هدف غنی سازی اوقات فراغت در کتابخانه یادگار امام(ره) انجام شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم، در چهارمین جلسه جام باشگاه کتابخوانی، ندا کلهرنژاد، کتابدار کتابخانه یادگار امام(ره)، چهار نشست مطالعاتی را برای ترویج این جام، با حضور شماری از نوجوانان تشکیل داد.

 

در نخستین نشست، مجموعه 9 جلدی کتاب «من قهرمانم» نوشته استیو بارلو و استیو اسکیدمور به ترجمه سعید زندیان توسط اعضای باشگاه معرفی گردید. سپس کتاب های «شکارچی» توسط محمدمبین بهزاد؛ «کشورت را نجات بده» توسط پرهام برزگر؛ «قلعه مرگ» توسط علیرضا شاهی که از این مجلد بود، به اشتراک گذاشته شد و نوجوانان در مورد داستان ها با یکدیگر به بحث و گفتگو پرداختند.
 

در دومین نشست، شرکت کنندگان ضمن جمع خوانی از کتاب «کشورت را نجات بده» نوشته ی استیو بارلو و استیو اسکیدمور، به نقد و بررسی و نقاط ضعف و قوت داستان اشاره کردند. پس از آن، نشست پرسش و پاسخ از این کتاب با هدف ارزیابی مطالعه برگزار شد.
 

در نشست سوم نیز، علاقمندان عضو جام باشگاه کتابخوانی، با نامه نگاری به استیو بارلو و استیو اسکیدمور، نویسنده «مجموعه 9 جلدی کتاب «من قهرمانم» و مترجم آن، پیشنهادات و انتقادات خود را در مورد داستان‌های مختلف بیان کردند.
 

در نشست چهارم، مسابقه کتابخوانی خلاق با گروه بندی اعضا برپا شد. در این مسابقه، سرگروه هر تیم با مشورت هم گروهی های خود کتابی را به صورت نمایش پانتومیم اجرا کرد و گروه مقابل با تشکیل شورایی به رمز گشایی آن پرداختند و عنوان کتاب را بیان نمودند.
 

گفتنی است در این مسابقه خلاقانه، کتاب‌های «جام جهانی در جوادیه» نوشته داوود امیریان؛ «کرمی که هیولا شد» نوشته جعفر توزندجانی؛ «ماجراهای تام سایر» نوشته مارک تواین و «قصه های اشباح» نوشته دارن شان معرفی و بررسی شدند.


نشست مثنوی خوانی

 

 در این نشست به پیشنهاد محدثه رنجبرشیرازی، مسئول کتابخانه یادگار امام(ره)، مثنوی خوانی با حضور زهرا غلامزاده از اساتید حوزه برگزار گردید. وی سپس درباره شرح معنی ابیات 300 تا 311 صحبت کرد.

گفتنی است در این بیت به شباهت «حق و باطل» در ظاهر و خطای آدمی اشاره می شود.

 

کارگاه های آموزش خوشنویسی، نقاشی و رنگ آمیزی

 

در کارگاه نقاشی که توسط خیراله یوسفی از کتابداران کتابخانه یادگار امام (ره) و به مربیگری فاطمه صاحبی در گروه سنی کودک تشکیل شد. فاطمه صاحبی به مناسبت روز کارمند و هفته دولت, «فیگور طراحی یک کارمند بر روی صندلی» را آموزش داد و این گروه سنی پس از یادگیری به نقاشی و رنگ آمیزی پرداختند.
 

در کارگاه خوشنویسی، فاطمه موحد، مدرس این دوره به آموزش خط تحریری واژگان «ر,زژ» و کلمات «رازیه، زاویه، زراعت» با استفاده از مداد و خودکار پرداخت و برای انجام سرمشق های بهتر کتاب «آموزش خط تحریری: زیبا بنویسی» نوشته رضا تبریزی را معرفی کرد.

 

کارگاه های آموزشی خلاق شو(اوریگامی و آموزش روبیک)

 در هفتمین کارگاه خلاق شو، علاوه بر آموزش ساخت اشیاء فانتزی، توسط زهرا امینی، مربی این دوره کتاب‌های «اوریگامی: خلق شکل‌های گوناگون و زیبا از تا کردن کاغذ» نوشته محمدجواد واعظی  و «س‍رگ‍رم‍ی‌ ه‍ای‌ خ‍لاق‌ ب‍رای‌ ذه‍ن‌ پ‍وی‍ای‌ ک‍ودک‍ان‌: ب‍ی‍ش‌ از 100 ف‍ع‍ال‍ی‍ت‌ س‍رگ‍رم‌ ک‍ن‍ن‍ده‌» ترجمه س‍وده‌ ک‍ری‍م‍ی‌ واعظی معرفی شد.

 

در کارگاه روبیک نیز، سید علیرضا نوربخش از اعضای نوجوان کتابخانه یادگار به آموزش روبیک 2*2 پرداخت. وی سپس کتاب «راه حل ساده برای مکعب روبیک» نوشته جیمز جی. نورس ترجمه محسن کاس نژاد را معرفی کرد.

یادآور می شود 
 این کتاب ۵ روش ساده را به عنوان راه حلی تضمینی یاد می دهد.

  

آموزش داستان نویسی ویژه نوجوانان
 

به همت عذراسادات حکیم از دیگر کتابداران این کتابخانه کارگاه آموزش داستان نویسی با هدف تقویت حافظه و شیوه نگارش در نویسندگی و آشنایی با ادبیات تشکیل شد. در این کارگاه هنرجویان ضمن خوانش و نقد داستان های خود، با نقشه داستان و ویژگی های اصلی آن و همچنین نحوه نام گذاری و تصویرسازی آشنا شدند.
 

گفتنی است زنگ بازی و نمایشگاه موضوعی کتاب از دیگر برنامه های جانبی این کتابخانه بود. 

بيشتر